Nordic walking

severská chůze nebo-li NORDIC WALKING je dynamická chůze se speciálními holemi s cílem zlepšení kondice bez ohledu na věk, pohlaví nebo tělesnou kondici.

Tato chůze nám přináší "NOVÝ ROZMĚR CHUZE " a radosti z ní :-) .
Zapojíme při ní i horní polovinu těla, zaktivujeme tím 90% svalů celého těla.

Chůze má tyto účinky:

  • rozpohybuje celé tělo - díky tomu "spalujeme kalorie"
  • má vliv na držení těla
  • odlehčuje kloubům
  • zvyšuje kondici
  • má příznivý vliv na mysl :-)
  • je vhodná téměř pro všechny věkové a výkonostní kategorie
  • tato chůze je vhodná i jako rehabilitační chůze u řady onemocnění pohybového systému nebo poúrazových stavů

Chůze s Nordig Walking holemi není o rychlosti chůze , ale o správném používání holí.

Při správném technickém provedení upravuje Nordic Walking držení těla s vyšší intenzitou zapojení jeho horní části. Současně se snižuje svalové napětí a vnímání bolesti v oblasti krku i ramen a významně zlepšuje postranní ohebnost bederní, hrudní i krční páteře. Vlivem zapojení horní poloviny těla pomocí holí dochází při chůzi s nimi k mobilizaci velkého počtu svalů a tím ke zvýšení celkového energetického výdaje.

Nesprávně zvládnutá technika však může vést k přetížení těchto svalových skupin a kloubních spojeních a následným problémům.

Je důležité tedy se naučit správnou techniku chůze s holemi či imitační cvičení pod vedením vyškoleného instruktora.